بیدار شدن ناگهانی از خواب در نیمه‌شب، بیشتر افراد را به کارهایی وادار می‌کند که در اکثر موارد خواب دوباره را تا ساعات نزدیک به صبح غیرممکن می‌سازند. دکتر مایکل بریس (متخصص خواب) به ما می‌گوید که در این موقعیت‌ها باید از انجام دادن کدام کارها و رفتارها خودداری کنیم. در صورت امکان، بلند نشوید!

 

دکتر بریس می‌گوید که نشستن در رخت‌خواب بعد از بیدار شدن، ضربان قلب را سریع‌تر می‌کند و درنتیجه ضربان قلب مورد نیاز برای خواب شبانه را تغییر می‌دهد. این عدد در حالت طبیعی ۶۰ تپش در هر دقیقه است، اما به‌محض بلندشدن، قلب مجبور می‌شود که در مقابل گرانش زمین مقاومت کند و خون بیشتری را به گردش بیاندازد.

 

درنتیجه ضربان قلب به بالاتر از ۶۰ تپش در هر دقیقه افزایش پیدا می‌کند. تمام این نکات به ما نشان می‌دهند که برخاستن از رخت‌خواب بعد از بیدار شدن در نیمه‌شب و رفتن به دستشویی یا رفتن به آشپزخانه به‌منظور نوشیدن آب می‌تواند بازگشت بدن به شرایط مورد نیاز برای خواب شبانه را تا یک یا چند ساعت غیرممکن کند. بنابراین، فقط در صورتی که مجبور بودید، از جای خودتان بلند شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید