اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی ,درمان بی‌خوابی

بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش می‌تواند به اندازه قرص‌های خواب در درمان بی‌خوابی تاثیرگذار باشد و ورزش کردن بی‌خطرترین راه برای مقابله با بی‌خوابی است.

 قرص‌های خواب تاثیر بدی بر سلامتی افراد می‌گذارند. خوردن قرص‌های خواب به اندازه سیگار کشیدن می‌تواند مضر باشد. همچنین قرص‌های خواب باعث ابتلا به اختلال حواس در دوران پیری و از کار افتادگی زودرس می‌شود.

 

یکی از محققان درباره تاثیر ورزش بر بی‌خوابی می‌گوید: ورزش هزینه کمتری دارد، سالم‌تر و راحت‌تر است. افرادی که آمادگی جسمانی بهتری دارند کمتر دچار بی‌خوابی می‌شوند. مشکلات تنفسی در خواب نیز یکی از اختلالاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ورزش برای حل این مشکل نیز مفید است. معمولا افرادی که این مشکل را دارند اضافه وزن دارند و همین تغییر باعث تنفس ناقص آن‌ها می‌شود بررسی‌ها نشان داده است که طی ۱۲ ماه ورزش میزان مشکلات تنفسی به هنگام خواب تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند خواب نامنظم باعث بروز بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون، دیابت و سکته می‌شود.

 

برخی تصور می‌کنند که ورزش قبل از خواب باعث اختلال در خواب می‌شود. اما بررسی‌ها نشان داده است که تنها ۱۰ درصد ممکن است که این اتفاق بیفتد.

 

منبع : ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید