مقایسه رنو تلیسمن با هیوندای جنسیس

چندی پیش نخستین محموله از رنو تلیسمان طی مراسمی به نخستین مشتریان این خودرو تحویل داده شد. نگین خودرو که برخلاف بسیاری از نمایندگان وطنی، تلیسمان را سر موعد مقرر به دست خریداران رساند،

این خودرو را در ۲ تیپ امکاناتی با قیمتی کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان (برای نمونه ۲۰۱۶) در هر دو تیپ پیش‌فروش کرده بود. اما جالب اینجاست که تلیسمان به محض ورود به کشور، در آشفته‌بازار خودرو ما قیمتی بین ۲۱۰ الی ۲۲۰ میلیون تومان به خود گرفت!

این در حالی است که سیاست نگین خودرو مبنی بر عرضه این محصول با قیمت پایین برای رقابت با خودروهایی مثل هیوندای سوناتا LF، کیا اپتیما JF و در نهایت تویوتا کمری بود.

و حال، با قیمت این روزهای تلیسمان در بازار آزاد شما قادر به خریداری یک دستگاه هیوندای جنسیس فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۳ خواهید بود که یک سر و گردن لوکس‌تر از محصول فرانسوی نگین خودرو است.

مقایسه رنو تلیسمن با هیوندای جنسیس

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس؟

انتخاب بر حسب سلیقه
بحث طراحی و میزان محبوبیت ظاهر هر خودرو یک مسئله کاملا سلیقه‌ای است. با این حال شما در نظر داشته باشید که جنسیس در سال ۲۰۰۸ روی خط تولید هیوندای قرار گرفت و نمونه فیس‌لیفت این خودرو نیز از ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۳ در بازار کشور ما حضور داشته است.

جنسیس در نسخه فیس‌لیفت که نمونه مورد بحث ماست، یک خودرو کاملا شیک با ظاهری لوکس است که طبیعتا با توجه به ابعاد و شمایل ظاهری از پرستیژ بالایی بهره می‌برد.

همچنین وجود چراغ‌های جلو با گرافیک متفاوت نسبت به نسخه پیش از فیس‌لیفت و قرار‌گیری چراغ دید روز DRL در دل آن، ظاهری مدرن به این خودرو بخشیده است.

همچنین وجود رینگ‌های ۱۸ اینچ ۷ پره دوبل به همراه جزئیات کرومی در بدنه این خودرو و در نهایت چراغ عقب‌های LED از جمله دیگر مواردی است که در جنسیس به چشم می‌خورد.

در مقابل رنو تلیسمان که از سال ۲۰۱۵ تاکنون ‌روی خط تولید این خودروساز فرانسوی رفته است، با توجه به قرار‌گیری در یک کلاس پایین‌تر از جنسیس، از نظر ابعاد نیز چند سانتی‌متر کوچک‌تر از رقیب دست‌دومش است.

تلیسمان از زبان طراحی جدید رنو بهره می‌برد و یک خودرو کاملا جذاب و مدرن محسوب می‌شود. از این رو اگر به دنبال یک خودرو با ظاهری لوکس هستید، انتخاب شما بین این دو گزینه سخت خواهد شد.
 
 
کابین لوکس و امکانات
جنسیس با وجود قرار‌گیری در زمره خودروهای لوکس و تلیسمان با توجه به مدرن‌بودنش، از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برند. در داخل کابین جنسیس به دکوراسیونی شبیه به مرسدس بنز ‌S‌کلاس W221 بر‌می‌خورید که بسته به نمونه مورد انتخاب، دارای تودوزی کِرِم‌رنگ، قهوه‌ای یا مشکی خواهد بود.

عمده جنسیس‌های موجود در بازار کشور ما از نمونه فول‌آپشن هستند و از امکاناتی مثل سیستم صوتی Lexicon با ۱۷ اسپیکر، چِنجر ۶تایی DVD و نمایشگر لمسی، دوربین عقب و نقطه کور جلو، کروز کنترل هوشمند به همراه رادار تشخیص فاصله در جلو، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه خروجی مجزا برای سرنشینان عقب، شیشه‌های ضد UV جلو و عقب، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و صندلی کنسول عقب، سیستم حافظه یکپارچه برای صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی، سیستم فرمان تطبیق‌پذیر هوشمند، گرمکن و سردکُن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، درب صندوق برقی، سانروف برقی، ترمز دستی برقی، اتوهُلد و… بهره می‌برد.

اما تلیسمان در ۲ تیپ امکاناتی E2 و E3 به بازار ما عرضه شده است که در مجهزترین و گران‌ترین نسخه، از سیستم پارک اتوماتیک، کروز کنترل به همراه محدود‌کننده سرعت، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک الکترونیکی، دوربین دید عقب، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اضطراری فعال، سیستم کنترل باد تایرها، نمایشگر اطلاعات ضروری ‌روی شیشه جلو، سیستم هشدار نقاط کور راننده، سیستم Multi-Sense رنو که به شما قابلیت انتخاب حالت رانندگی را می‌دهد، سیستم رانندگی کم‌مصرف Eco، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دو‌منطقه‌ای به همراه دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، بالابر اتوماتیک شیشه‌های هر چهار درب به همراه سیستم ایمنی تشخیص مانع، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو، سیستم صوتی Bose به همراه ۱۲ اسپیکر و آمپلی‌فایر و ۶ اکولایزر، سیستم حذف صداهای اضافی محیط کابین، سنسورهای اولترا سونیک با قابلیت پوشش ۳۶۰ درجه زاویه دور خودرو، نوربالای هوشمند، نمایشگر لمسی گرمایی ۸.۷ اینچی که همانند یک گوشی موبایل هوشمند به شما قابلیت کنترل سیستم‌های داخلی خودرو را می‌دهد، ماساژور صندلی راننده و … را به شما ارائه می‌کند که برای خودرویی در این کلاس و با این شرایط، لیستی کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود.

تفاوت در مرز ۲۲۰۰ سی‌سی!
اما بزرگ‌ترین تفاوت در بین این دو خودرو، سیستم مبدل و انتقال قدرتی است که‌ روی هر یک از آنها استفاده شده است. هیوندای جنسیس در هر دو نسخه پیش و پس از فیس‌لیفت از موتور V6 با حجم ۳.۸ لیتر بهره می‌برد و به همین خاطر، پس از وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲.۵۰۰ سی‌سی دیگر شاهد واردات این خودرو به ایران نبودیم.

اما در مقابل، نگین خودرو تلیسمان را با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری به بازار عرضه کرده است که راندمان نسبتا خوبی دارد. پیشرانه جنسیس از نهایت قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر ۲۹۰ اسب‌بخار و ۳۵۸ نیوتن‌متر بهره می‌برد که با اتصال به جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک و محور محرک عقب، شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانیه را به شما ارائه می‌کند که برای خودرویی با جثه جنسیس، رکورد خوبی است.

اما موضوع جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید تلیسمان با پیشرانه کوچک ۱.۶ لیتری خود و بهره‌گیری از سیستم پرخوران توربو قادر به تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت است و همچنین، جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچ و پیکربندی محور محرک جلو این خودرو، شتاب صفر تا صد ۷.۷ثانیه را به شما می‌دهد که این خروجی به نسبت مصرف سوخت بسیار کمتر تلیسمان، چشمگیر است. البته مسلما لذت رانندگی با یک خودرو لوکس دیفرانسیل عقب، با سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، بسیار بالاتر خواهد بود.

مقایسه رنو تلیسمن با هیوندای جنسیس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید