خورش ارومیه

مواد لازم

  • گوشت خورشتی ۳۰۰  گرم
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • گوجه‌ فرنگی ۲  عدد
  • بادمجان ۲  عدد
  • لوبیا چیتی ۲/۵ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپخوری
  • غوره ۱ قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. لوبیا را از شب قبل خیس کنید. پیاز داغ را آماده کرده و گوشت را با پیازداغ تفت دهید و به آن فلفل، نمک و زردچوبه اضافه کنید.
  2. یک قاشق رب گوجه‌فرنگی را نیز افزوده و کمی تفت دهید.
  3. لوبیا چیتی را اضافه کرده و به خورش آب بیفزایید و بگذارید تا بپزد.سیب‌زمینی را خلالی برش دهید و سرخ کنید.
  4. گوجه‌فرنگی را به دو نیم کرده و سرخ کنید. بادنجان‌ها را نیز بعد از گرفتن پوست و گرفتن تلخی آن به دو نیم نموده و سرخ کنید.
  5. وقتی خورش پخت، غوره، نمک و زعفران را اضافه کنید. سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و بادنجان را نیز کنار خورش به همراه برنج سرو کنید.

نکته:

  • این دستور ۳۴۰ گرم کربوهیدرات، ۲۱۰ گرم پروتئین، ۱۲۵ گرم چربی و ۳۳۲۵ کیلوکالری انرژی دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید