especially-women

 

کاهش وزن سالم، پروسه ای تدریجی می باشد و تمام حقیقت فقط همین می باشد. با تغییرات کوچک در زندگی خود می توانید شاهد تغییر در وزن خود آن هم در طی مدت ده روز باشید.
تنها کاری که باید انجام دهید، کاهش کالری روزانه و ورزش کردن است و همچنین غذاهای سالمی را وارد رژیم غذایی خود کنید.

نکته های مهم :

۱-فیبر بیشتری بخورید:
بهترین روش برای کاهش جذب کالری، خوردن فیبر زیاد می باشد. توصیه می شود در روز ۳۰ گرم فیبر خورده شود. البته خیلی ها خوردن فیبر زیاد را دوست ندارند.

فیبر دو نوع است، قابل حل و غیر قابل حل. فیبر قابل حل، آب را جذب می کند و در طول هضم به یک ژل تبدیل می شود. فیبر غیر قابل حل در هنگام عبور از دستگاه گوارش به همان شکل باقی می ماند. هر دو فیبر، فرآیند هضم را آهسته می کنند و به شما کمک می کنند تا به مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

۲-کاهش جذب کربوهیدرات ها:
کربوهیدرات ها یکی از اجزای اصلی در رژیم بسیاری از افراد میباشد. در حقیقت با مصرف زیاد میوه ها، مقدار زیادی کربوهیدرات دریافت می کنید. هر یک گرم کربوهیدرات حاوی ۴ کالری می باشد. اکثر غذاهایی که دارای کربوهیدرات هستند، به ندرت دارای دیگر مواد مغذی می باشند.

با کم کردن مقدار جذب کربوهیدرات می توانید وزن خود را کم کنید.

۳- چربی های سالم تر بخورید:
سالهاست که یک برداشت نادرستی وجود دارد و آن اینکه چربی ها برای بدن مضر هستند. این امر حقیقت ندارد. برخی از آنها سالم هستند و برخی دیگر ناسالم هستند. باید چربی هایی که سالم هستند را بشناسید و حتما مصرف کنید.

اکثر هله هوله ها حاوی چربی های غیر سالم و اشباع شده می باشند. این نوع چربی ها موجب انواع بیماری ها می شوند. اما چربی های غیر اشباع شده، که در اواکادو، روغن زیتون، و مغز دانه ها یافت می شوند، به کاهش کلسترول کمک می کنند.

۴- حتما ورزش کنید:
شاید نتوانید روزی یک و نیم ساعت ورزش کنید، اما می توانید از روزی نیم ساعت شروع کنید. می توانید به جای آسانسور از پله ها بالا بروید.
حتی اگر به هیچ وجه ورزش کردن را دوست ندارید، کمی ورزش کردن بهتر از اصلا ورزش نکردن است. تمرینات ورزشی منظم به شما کمک میکنند تا کالری کم کنید.

۵-بهترین میان وعده ها را انتخاب کنید:
سه وعده در روز می تواند شما را سیر نگه دارد. اما اگر در فاصله این وعده ها گرسنه شدید، سعی کنید بهترین میان وعده ها را انتخاب کنید.
به هیچ وجه از چیپس، کلوچه، پفک… استفاده نکنید.

۶-دور هله و هوله ها را خط بکشید:
اکثر ما عاشق هله هوله هستیم.همه ما میدانیم که چیپس و یا هر نوع هله و هوله دیگری باعث چاقی می شوند اما همچنان به خوردن آن ادامه میدهیم.
دلیل اینکه عاشق این هله و هوله ها هستیم این است که آنها را میخریم و همیشه در دسترس ما هستند.

۷-در بشقاب های کوچک تر بخورید:
یکی از دلایلی که رژیم خود رو میشکنیم این هست که واقعا مقاومت در برابر وسوسه به غذا بسیار دشوار هست. اگر به طور مداوم چند روز اسموتی گیاهی بخورید، پس از مدتی دوباره میل شدید به غذاهای قبلی می کنید. از هر چیزی محروم باشید بیشتر به طرف آن می روید. پس خودتون رو از هیچ چیزی محروم نکنید و به جای اون در پرس های کوچک تر غذا بخورید.

۸- آب زیاد بنوشید:
نوشیدن آب به مقدار کافی برای سلامتی بسیار اهمیت دارد. اگر به حد کافی آب وارد بدن نشود، فرآیند کاهش وزن با مشکل روبرو می شود.

پیشنهادات اکثر کارشناسان مطرح در دنیا:

آسترید اسوان مک گوئیر:
Astrid-Swan-McGuire
-تمام نوشیدنی های گاز دار را حذف کنید و از چای های گیاهی و آب استفاده کنید.
– نمک و شکر را حذف کنید.
-حداقل سی دقیقه در روز ورزش کنید.

لائورن روکس بورگ:
Lauren-Roxburgh

حمام نمک هیمالیا:
۱/۲ فنجان از نمک را داخل وان بریزید و آن را از آب پر کنید. این کار باعث سم زدایی از بدن می شود.
فوم نورد را امتحان کنید.این کار باعث افزایش جریان خون می شود. همچنین باعث آرامش و کم شدن استرس می شود.

ویل پایک:
Will-Pike
۱-قبل از خوردن غذا نفس عمیق بکشید:
قبل از اینکه شروع به خوردن کنید اول نفس عمیق بکشید، سپس از خودتان بپرسید ایا واقعا به خوردن این غذا میل دارید. با این کار خیلی وقت ها متوجه می شوید که می توانید میل به خوردن را کنترل کنید.

۲-قدر بدن خود را بدانید:
فرستادن سیگنال های مثبت به بدن خود، می توانید از بدن خود تشکر کنید. این کار منجر به سلامتی بدن و کاهش وزن می شود.

استو مکس ول:
Steve-Maxwell
غذاهای نشاسته ای و دارای کربوهیدرات را حذف کنید مانند شکر، شیرینی و از همه مهم تر نان.
هر روز سالاد سبزیجات خام میل کنید.
چهار بار در هفته هم پروتئین حیوانی مصرف کنید.
بیش از اندازه هم آب ننوشید. ۸ لیوان در روز کافیست.

آمبر الیسون والکر :
Amber-Ellison-Walker
خواب کافی داشته باشید.
دنبال معجزه نباشید.

  

منبع : نمونه ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید