چند نکته تغذیه ایی

چند نکته تغذیه ایی

۱ – سیر از سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند و خاصیت ضد اکسیدانی آن برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است.

۲ – کنسروها به دلیل داشتن مواد شیمیایی مصنوعی سیستم ایمنی را ضعیف می‌کنند.

۳ – خوردن گلابی و یا نوشیدن آب آن به کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی کمک می‌کند.

۴ – نوشابه به دلیل داشتن مواد قندی زیاد باعث التهاب می‌شود و سرماخوردگی را بدتر می‌کند.

۵ – میوه‌ها وموادغذایی حاوی ویتامین کا،ث و دی ،مثل ماهی و پرتقال لیمو می‌توانند جای جوش را از بین ببرند.

۶ – گاز معده را می توان با شربت عسل بر طرف کرد. یک قاشق غذا خوری عسل رابا یک لیوان آب ولرم بنوشید.

۷ – گوشت مرغ و گوشت قرمز در ناهار قند خون را ثابت نگه می‌دارد و تا شب احساس گرسنگی نمی‌کنید.

۸ – فیبر کرفس و هویج باعث هضم بیشتر مواد غذایی می شودو بهتر لاغر می ‌شوید.

۹ – سه عدد گردو و یک عدد سیب بهترین میان وعده بعد از صبحانه است.

۱۰ – تخم مرغ را صبح بخورید تا سراغ تنقلات نروید.تخم مرغ آب پز باعث می شود تا ظهر احساس گرسنگی نکنید.

۱۱ – پسته درمان درد یبوست است. ۲۸ گرم پسته حدود ۳ گرم فیبر غذایی دارد که ۱۲ درصد نیاز روزانه را تأمین می کند.

۱۲ – با تخمه کدو استخوانهایتان را محکم کنید. تخم کدو سرشار از منیزیم است. منیزیم هم ‌استخوان ساز است.

۱۳ – گوجه فرنگی به سلامت قلب کمک می کند. ویتامین C گوجه فرنگی درست مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

۱۴ – روزی ۵ عدد گردو بخورید.خوردن روزانه گردو به عملکرد رگ‌ها در افراد دیابتی و کاهش بیماری قلبی کمک کند.

۱۵ – کلسترولتان را با پیاز کم کنید. مصرف پیاز با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی همراه است.

۱۶ – اگر می‌خواهید رگهای بدنتان سالم بماند هندوانه بخورید. سیترولین هندوانه سلامت رگ‌ها را بهبود می‌بخشد.

۱۷ – روزی ۱۰ عدد بادام می تواند به سلامت قلب کمک کند. بادام سرشار از ویتامین E، فیبر و پروتئین است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید