10 درمان فوری برای انقباضات قاعدگی

۱۰ درمان فوری برای انقباضات قاعدگی

دارچین

دارچین به‌عنوان ماده‌ای تسکین‌بخش و کاهش‌دهنده‌ی التهاب شناخته‌شده است. یک هات چاکلت با دارچین به بهبود انقباضات رحمی کمک خواهد کرد.

از پودر کاکائو یا برندهای میکس شده‌ی هات چاکلت استفاده کنید. نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین و نصف قاشق جوز داخل آن بریزید. برای طعم بهتر می‌توانید شکلات اضافه کنید.
 
 
دانه‌های گشنیز

گشنیز ثابت‌شده است که درد را کاهش داده و جریان خون را سرعت می‌دهد. با یک لیوان آب و گشنیز تاثیر آن بر دردهای ماهانه‌ی خود را امتحان کنید.

۱۵ عدد دانه‌ی گشنیز را به یک ماهیتابه آب جوش اضافه کنید. بگذارید آب بجوشد تا نصف شود. اجازه دهید کمی خنک شده و سپس آن را بنوشید.
 
 
ماهی سالمون

سالمون منبع اسیدهای چرب امگا۳ است که می‌توانند به تسکین انقباضات رحمی کمک کنند. روی فیله‌ی سالمون کمی لیمو بریزید تا خوش‌طعم شود و سپس آن را بخورید.
 
 
شکلات تلخ

شکلات تلخ به ماهیچه‌ها کمک می‌کند به‌سرعت آزادشده و برای کاهش درد شما بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید برای تسکین علائم از شکلات تلخ استفاده کنید می‌توانید مقداری از آن را ذوب کرده و روی میوه بریزید. این ترکیب سالم به تسکین درد کمک می‌کند.
 
 
کلسیم

غذاهایی که کلسیم زیاد دارند، مانند شیر، ماست و بروکلی، به تسکین درد و گرفتگی ماهیچه کمک می‌کنند. سعی کنید با استفاده از ماست و میوه‌هایی مانند آناناس، توت‌فرنگی و بلوبری درد قاعدگی‌های خود را کاهش دهید.
 
 
چای بابونه

بابونه خواص ضد انقباض و ضدالتهابی دارد که به کاهش درد کمک کرده و شدت اسپاسم ماهیچه‌های رحم را کاهش می‌دهد. هرروز صبح و عصر یک فنجان چای بابونه بنوشید تا به کاهش درد شما کمک کند.
 
 
اسفناج

سبزیجات سبزرنگ مانند اسفناج منیزیم زیادی دارند که به آزاد شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید برای مبارزه با انقباضات قاعدگی از اسفناج استفاده کنید یک سالاد اسفناج لذیذ انتخابی عالی است.
 
 
زنجبیل

زنجبیل میزان هورمون‌های درد در بدن را کاهش می‌دهد و به شما انرژی زیادی می‌دهد که در طول روز احساس خستگی نمی‌کنید. زنجبیل، عسل و کمی لیمو به آب جوش اضافه کنید و بخورید، این ترکیب به کاهش انقباضات رحمی کمک می‌کند.
 
 
فیبر

هورمون‌های اضافی باید از بدن خارج شوند و بدون فیبر کافی این هورمون‌ها دوباره جذب بدن خواهند شد. با خوردن وعده‌های غذایی سرشار از فیبر میزان هورمون بدن را می‌توانید کنترل کنید.

فیبر در خوراکی‌های زیادی وجود دارد: سبزیجات، لوبیاها و غلات. یک سالاد میوه‌ی سالم با سیب فراوان درد قاعدگی شما را کاهش می‌دهد.
 
 
سیر

سیر در کنار کاهش التهاب به کشتن باکتری‌ها نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید برای کمک به انقباضات رحمی از سیر استفاده کنید می‌توانید چای سیر را امتحان کرده و یا آشپزی با روغن سیر را شروع کنید. همچنین می‌توانید دوتکه از گل سیر جدا کرده و آن را به غذای خود اضافه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید