در هفته اول حاملگی هنوز باردار نیسید و در واقع این هفته از اولین روز آخرین قاعدگی شما محسوب میشود.این روشی دقیق است که متخصصین زنان از آن برای هفته های بارداری استفاده میکنند ولی متخصصین جنین شناسی از روز لقاح هفته های حاملگی و روزهای آن را محاسبه و تخمین میزنند. متخصصین اولین روز  آخرین دوره عادت ماهانه را به عنوان اولین روز بارداری به حساب می آورند و از آن روز شروع به شمارش می کنند. تخمک گذاری تا ۲ هفته آینده آغاز نمی شود، پس منتظر هفته سوم باشید تا شاید بتوانید در آن باردار شوید.

نشانه های باردار شدن

 

افزایش دمای بدن

حتماً روزانه دمای بدن‌تان را اندازه گیری نمایید. شما می‌توانید با اندازه گیری روزانه دمای بدن خود با دماسنج‌های دهانی و دیجیتالی، روز تخمک گذاری خود را تشخیص دهید. برای این‌ کار باید هر روز صبح پیش از بلند شدن از رختخواب دمای بدن خود را اندازه بگیرید و آن را ثبت کنید. هنگامی که متوجه بالا رفتن ناگهانی دمای بدن خود شدید، تخمک گذاری آغاز شده و شما آماده باردار شدن هستید.

 

تغییر ترشح در دهانه رحم

تغییر ترشحات در دهانه رحم از نشانه‌های زمان تخمک‌گذاری است. هرچقدر از روزهای قاعدگی فاصله بگیرید میزان این ترشحات افزایش می‌یابد. این ترشحات نشان‌دهنده سطح هورمون استروژن در بدن است که افزایش آن، احتمال حاملگی را افزایش می‌دهد. دقت کنید که ترشحات شفاف، لیز و چسبنده افزایش احتمال بارداری را در پی دارد.

 

درد در ناحیه شکمی
 

حدوداً ۲۰ درصد از خانم‌ها می‌توانند تخمک‌گذاری و فعالیت مربوط به آن را احساس کنند که نشانه‌های آن می‌تواند از درد ملایم تا تیر کشیدن‌های شدید و ناگهانی زیر شکم باشد. این حالت که به آن «میتل اشمرز» گفته می‌شود، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد

 

تغذیه

در اینجا ۱۰ قانون اولیه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ خود را کامل بخورید.
  • برای این که از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید، از چیزهایی که به مدت یک هفته می‌خورید، لیستی تهیه کنید و آن را با آنچه که در این دوره به شما پیشنهاد می‌شود، مقایسه کنید.
  • مکمل ها را به رژیم غذایی خود راه دهید.
  • از مولتی ویتامین‌های بارداری که شامل فولیک اسید و دیگر مواد معدنی ضروری و ویتامین‌های مورد نیاز بارداری است، مصرف کنید. فولات به طور طبیعی در عدس، لوبیا خشک و نخود فرنگی یافت می‌شود. فولیک اسید را نیز می‌توانید از نان سبوس دار غنی شده به دست آورید. 
  • با پزشک خود درباره مصرف ویتامین‌های بارداری (اگر از قبل مصرف نمی‌کردید) مشورت کنید.
  •  به اندازه ۲ نفر غذا نخورید.
  •  از خوردن ماهی غافل نشوید.
  •  الکل مصرف نکنید.
  •  به میزان کافی آهن بخورید.
  •  باکتری‌ها را از بدن خود دور کنید.
  •  مصرف کافئین خود را محدود کنید.
  •  دور خوراکی‌هایی را که ارزش غذایی ندارد، خط بکشید.
  •  مصرف کلسیم خود را افزایش دهید.
  •  روی مصرف فیبر تمرکز کنید.

 

.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید