معیار های تشخیص یک خواب خوب

معیار های تشخیص یک خواب خوب

آیا شب گذشته خوب خوابیده‌اید؟ چطور از کیفیت خواب خود اطمینان حاصل می‌کنید؟ بنیاد ملی خواب در این باره برای ما توضیح خواهد داد.اگر فکر می‌کنید به رخت‌خواب‌رفتن بدون مشغله ذهنی مساوی با یک استراحت شبانه خوب است،

اشتباه می‌کنید! در واقع، ۴ عامل وجود دارد که دانشمندان برای سنجش کیفیت خواب، از آن‌ها استفاده می‌کنند. این عوامل دقیقا چیزهایی هستند که یک خواب خوب نیاز دارد.

در تازه‌ترین نوشته‌های مجله Sleep Health، بنیاد ملی خواب، معیارهایی را که دانشمندان برای اندازه کیفیت خواب در نظر می‌گیرند، شرح داده‌است.

این ۴ عامل، همانطور که Cari Romm می‌گوید، عبارتند از:

  • در عرض نیم ساعت یا کمتر به خواب بروید
  • بیش از یک بار در هر شب بیدار نشوید
  • اگر نیمه‌شب بیدار می‌شوید، باید در کمتر از ۲۰ دقیقه دوباره به خواب بروید
  • حداقل ۸۵ درصد از زمانی را که در تخت‌خواب هستید، باید خواب باشید

بدیهی‌است که این عوامل فقط برای خواب شبانه صدق می‌کند و الزامی برای وجود آن‌ها در هنگام چرت‌زدن یا دیگر اشکال کوتاه خواب ندارد. حالا، آیا دیشب خواب خوبی داشتید؟ از این پس دیگر می‌توانید با اطمینان در این باره سخن بگویید.

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید